Bloggintresserade

fredag 4 juni 2010

12-timmars imorgon

Imorgon är det dags för "Masens" 12-timmars trollingtävling på Herten. Tävlingen pågår mellan kl. 8 och 20 med två matpauser. Första kl 12 då arrangören står för hamburgare och dricka och den andra pausen är kl. 16 då medhavd mat förtärs.
PikeTanic utrustas denna gång med Marcus Nygren som spöslav. Vi var dit igår för att göra lite markeringar på gps:en. Två båtar till var ute för att undersöka vattnet inför tävlingen, team Oldboys och team Knotas.
Masen meddelar att det är dyrt med tejp så Ljusne/JPM:s planka tejpas enbart mellan 120 0ch 130cm eftersom det förmodligen är där emellan deras fem längsta gäddor hamnar :-O

Ljusne/JPM´s planka :-)
Jag tar med några måttdekaler imorgon ifall någon vill köpa.
Personligen tror jag att team VVV vinner. De har ju lika många fisketimmar på Herten som alla vi andra har tillsammans. Tvåa tippar jag team Kapten Morgan, sen blir det hårt...
Skitfiske!!!

2 kommentarer:

  1. Inga drag i vattnet från någon båt igår förmodar jag :)

    SvaraRadera
  2. Jag går ut lite försiktigt och tippar att PikeTanic blir trea VVV blir tvåa och vi vinner :) :) :) !! skoja bara VVV VVVinner och vi blir sist :) Peter//LJUSNE JPM

    SvaraRadera