Bloggintresserade

tisdag 11 augusti 2009

Gäddtrolling på Flästasjön

Jag och Marcus var ut och provade lite trolling på Flästasjön ikväll. Ingen av oss har tidigare varit ut där.
Vi träffas inne i Arbrå vid 16-tiden för att först lösa fiskekort. (Endast 150kr/år)
När vi glider ut på sjön så bestämmer vi oss för att hänga på lite grundgående beten under tiden vi lär känna bottenstrukturen över ett område i sjön. Det finns ju ingen djupkarta för Flästasjön. Det går inte lång stund innan Marcus fastnar rejält. Efter lite pyssel så får han upp tre vobbler (den han fastnade med och två till) och en j..la massa lina.
Efter ett tag så får Marcus ett duktigt hugg på spöet närmast båten. Efter en hård och ganska lång kamp i strömmande vatten så får han upp en välgödd gädda på 6kg.
Klockan går och vi börjar prata om att packa ihop och åka hem då jag plötsligt får en kraftfull utlösning på min yttre paravan. (visst är det härligt med utlösning?:) ) Jag känner att det är något tungt men inte så livligt på så jag anar att mitt gösrekord är i fara. Mycket riktigt, upp kommer en gös på 4kg.
Ska nog lägga lite mer tid på Flästasjön framöver.....


En välmatad gös på 4kg.


Marcus med fet gädda på 6kg.

Skitfiske på er alla andra fiskegalningar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar