Bloggintresserade

söndag 18 april 2010

De sista förberedelserna igång

Nu är det inte långt kvar tills PikeTanic är ute på gäddjakt igen.
Man har en hel vinter på sig att förbereda båten inför kommande säsong men som vanligt så står man och håller på med de sista förberedelserna på våren när isen har börjat ge vika. Jag säger som förra året: -Nästa år SKA jag börja fixa med båten så fort som isen lagt sig så den är klar när isen går upp.
I mitten av kommande vecka beräknar jag att ha båten i sjön för årets premiärtur.


Var ner till Gävle fiskredskap tidigare i veckan och investerade i en ny väska, som förhoppningsvis ska rymma det mesta jag behöver ha med mig ut på sjön, och en rejäl håv med gummerat nät. Håven är teleskopisk, upp till tre meter lång, och den fanns även med på prisborden på fjolårets trollingcup.
Jag var även in på Biltema och köpte ett spöfodral som rymmer minst fyra spön med rullarna på.



Nella i färd med att justera in förgasarna åt mig efter ultraljudsrengöring. Men tyvärr så hade han fel gängor med sig till vakumklockorna så det får bli en annan dag.

4 kommentarer:

  1. Vart blir gäddpremiären då?

    Marmen blev invigd idag. Tror vi var först ut. Ge den en vecka att återhämta sig. Hehe.

    Skeetfiske

    SvaraRadera
  2. Premiären blir förmodligen på Varpen.

    SvaraRadera
  3. Va är de för båt du kör med? det är inte en flipper? tycker den är väldigt snarlik min ja införskaffa ifjol nu när ja sett lite bilder på den. mitt köl är nog lite annorlunda bara.

    SvaraRadera
  4. Tror det är en flipper från 1970 men är inte riktigt säker.

    SvaraRadera