Bloggintresserade

tisdag 1 december 2009

Mycket prisvärda ismetesspön och rullar.

Nu börjar det bli dags att börja förbereda sig inför årets ismetesäsong. Efter att ha haft plaskblött mildväder en längre tid så ser det nu ut att bli torrare och kyligare.
Visst tycker jag att det är mer tjusning med båtfiske/trolling men det ska bli härligt med isfiske också. Inför årets säsong så har jag bestämt mig för att inte fiska när det är för kallt, inte för att jag är frusen, utan för att kunna bedriva meningsfull Catch & Release.


Har utökat ismetesutrustningen med fyra nya spön och rullar från sveriges trevligaste internetbutik, Mieko fishing. De har kommit med en serie, mycket prisvärda, spön och rullar i år. Rekomenderas!!!
Nu återstår bara att vänta på isen. Jag är rätt "feg" när det gäller att gå ut på tunn is så jag spar gärna tills det nästan är 1 dm.

Skitfiske!!!

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med om mieko, en av de bästa & framförallt prismässigt, ska själv beställa lite till vårens trollingfiske nu innan jul från dem.
    Skriv massor om fisket nu i vinter, det behövs.
    skitfiske

    SvaraRadera