Bloggintresserade

måndag 14 september 2009

Motorproblem....

Jag har åter igen problem med båtmotorn. Den här gången tror jag att det är bensinfel. Motorn går som den ska i trollingfart men ska jag förflytta mig och motorn varvar över 4000 varv/min. så går det bara en bit sen "kurkar" den. Jag har kollat membranet i bränslepumpen (ser helt ut), provat med "Petterbergs" tank och slang och bytt bränslefilter men den går ändå lika dåligt. Motorn beter sig precis som den inte får tillräckligt med bensin. (tjuvluftning ev.) Idag så provade jag att koppla förbi bränsleanslutningen på motorn så att bränsleslangen gick direkt in på bränslefiltret utan någon koppling. Men det hjälpte inte heller... :(
Motorn jag pratar om är en Yamaha F40 BET från 2005.
Kom gärna med förslag på vad det kan vara för fel...

Jag tog med min äldsta dotter ut. Vi hann iallafall med att landa en varsin gädda på de 45 minuter vi var ute på Östersjön i Rengsjö.


Dagens första och "största"


Zimone med en gädda som blev illa skadad av krokarna, så den fick följa med hem och bli kattmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar